نيروي امنيتي

<> مقاله ای در مورد شیوه های درامدزایی فیسبوک

نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان manoto و آدرس harim-eshgh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 


درآمد فیس بوک بخشی از آن درج تبلیغات کلیکی و هدفمند است که بر اساس علایق مخاطبین در پروفایل آنها نمایش داده می شود. در حال حاضر یکی از بهترین مکانها برای تبلیغات اینترنتی فیس بوک است زیرا شرکت های بزرگ دنیا می توانند بر اساس علایق ،تحصیلات ، سن ، جنسیت و حتی شهر تبلیغات خود را نمایش دهند. در کدام رسانه در دنیا شما می توانید تبلیغ دهید که مثلا فقط تحصیل کنندگان خانم رنج سنی ۲۰ تا ۳۰ در رشته بازرگانی در کشور مالزی فقط بتوانند تبلیغ شما را ببیند؟
بخش دیگر درآمد فیس بوک در خرید و فروش اپلیکیشن های مختلف مثل بازی آنلاین ، تجارتی ، نمای فیلم و غیره در فیس بوک است و بخش دیگر درآمد غیر رسمی فیس بوک فروش اطلاعات کاربران در تحقیقات بازار است مثلا مکدونالد علاقه دارد بداند چند نفر در دنیا در چه سنی و با چه جنسیتی و با تفکیک شهر و کشور علاقه مند به همبرگر هستند و هیچ جا بهتر از لایک های صفحات نمب تواند به آن ها در تحقیقات بازار کمک کند.”
به بیان ساده تر یعنی شرکت‌های بزرگ به این سایت پول میدن تا این سایت اطلاعات کاربران رو در اختیار اونها بزاره اونم با تمام جزئیات.

آیا چیزی در مورد مهندسی اجتماعی شنیده اید؟
درآمد فیس بوک از طریق مهندسی اجتماعی تامین می شود.
در واقع فیس بوک مکان هایی را که انسان های مختلف حاضر به صرف کردن منابع خود هستند را به تولید کنندگان نشان می دهد. گروه های مختلف طراح لباس، نرم افزار، لوازم زیبایی و آرایشی و … از مشتریان و حتی تشنگان اطلاعات فیس بوک هستند.
در بحث کلان نیز برنامه گذاران جهانی با طرح سوالاتی مانند طرفدار کدام جنبش هستید یا طرفدار کدام جریان هستید و مانند این ها می توانند به آسانی به اتفاقات درون کشورها جهت دهند.
همانطور که می دانید فیس بوک در اواخر سال ۲۰۱۰ حدود ۴۰۰ میلیون کاربر داشت که اکنون از مرز یک میلیارد گذشته است که این تعداد کاربر یک جامعه آماری مناسب برای تصمیم گیری های کلان بدست میدهد.
در کنار این موارد هم باید به واقعیت های دیگی نیز اشاره کنم: سایت هایی مانند فیس بوک، گوگل کم نبودند و کم هم نیستند اما چطور این وبسایت ها که همگی منشا یهودی دارند به اینجا رسیده اند؟
من آدم ناسیونالیستی نیستم اما نباید از واقعیت چشم پوشی کرد. سایت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مشابه اینها از لحاظ سخت افزاری به امکاناتی نیاز دارند که هزینه های آن توسط یک یا چند دانشجو مانند زوکربرگ و غیره قابل تقبل نیست پس این هزینه ها چگونه تامین می شود؟
در واقع کلید گمشده سوال درآمد فیس بوک از کجاست یا چرا بین این همه سایت فیس بوک و گوگل به چنین جایگاهی رسیدند در این جمله نهفته است: ثروتمندان یهودی که دست در سیاست دارند حامیان و بانیان اصلی این سایت ها هستند.

اصولا سیاست های صهیونیسم توسط رسانه ها حرکت میکنه به طوری که قول رسانه ای دنیا یعنی رابرت مرداک یک صهیونیسمه. جالبه بدونید در شنود مکالمات مردم انگلیس که غوغا به پا کرد همین رابرت مرداک پشت ماجرا بود و کسی هم نتونست کاری باش بکنه. این آقا بیش از ۶۰ شبکه تلویزیونی و خبر رسانی و بیش از ۱۷۰ مجله و روزنامه داره و شبکه فارسی۱ رو برای فارسی زبان ها تاسیس کرده. اما سوال اینجاست اینها همه برای چیه؟ مثلا هدف از تاسیس شبکه رایگان فارسی زبان که هزینه هایه سنگینی برای مرداک داره چی میتونه باشه؟
جواب اینه که رسانه میتونه طرز نگرش توده مردم رو عوض کنه پس وقتی تمام رسانه های دنیا را در اختیار داشته باشه علاوه بر اینکه میتونه درآمد هنگفتی از تبلیغات در بیاره نگرش توده های مردم رو میتونه اون طور که مورد پسند و خواسته صهیونسم جهانیه عوض کنه. در اصل این آقا یکی از بازی کنان صهیونسمه.
اما درآمد زایی شبکه هایی مثل فیسبوک و گوگل و… چیه؟
همونطور که گفتم رابرت مرداک فقط یکی از بازیکنانه صهیونیسمه پس یعنی بازیکنان دیگه هم هستند که دارند تو زمینه های مختلف بازی میکنند در نتیجه حرکت یکی از اعضا کمک میکنه به بهتر حرکت کردن یکی دیگه از اعضایه صهیونیسم. به طور مثال مرداک توسط شبکه های معروفش پول میگیره و تبلیغات میکنه اما تبلیغات کالاهای ۱صهیونیسم دیگه رو انجام میده تا اون بتونه کالاهاشو خوب بفروشه. و همینطور این چرخه ادامه پیدا میکنه و حتی بازیکنایه دیگه هم وارد بازی میشن مثل سازنده های فیلم پورنو و…
و حالا گوگل، فیسبوک و شبکه اجتماعی که توسط عوامل صهیونیسم بزرگ شدن در طرف دیگه میدان قرار دارن و میتونند توسط اطلاعات کاربراشون بازاریابیه خوبی برای بازیکنان دیگه انجام بدن بازیکنانی که در تمام زمینه ها فعالیت میکنند و مثل چرخ دنده های یک ساعت عمل میکنند.

در حالیکه اکثر سایت های وب ۲٫۰ تبلیغات ندارند و خدماتشان را مجانی ارائه میکنند ، پس منبع کسب درآمد آنها چیست ؟ 

برای پاسخ به این سوال نیاز است کمی به عقب تر مراجعه کنیم ، دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ، جایی که بشر کاملا به این نتیجه رسید که پایه و اساس رشد ، پیشرفت و یک زندگی مدرن علوم انسانی است ، نه علوم مهندسی و تجربی . آنجا بود که نقش مدیریت پررنگ شد و تمام شاخه های علمی بنوعی وابسته به علوم مدیریتی مختلف شدند ، از جمله مدیریت بازاریابی . اما چرا به بازاریابی اشاره کردم؟
حیات نظام سرمایه داری تا حد زیادی به گردش پول در دنیا وابسته است و این گردش پول را با بالا بردن تقاضای مشتریان و در نتیجه افزایش تولید ایجاد میکنند . اگر دقت کرده باشید ، صرفنظر از شرایط اقتصادی ، خانوادگی و فرهنگی ، در طی سالهای گذشته همه مان به نوعی انسانهای مصرفی شده ایم، و بارها پیش آمده کالاهایی را خریده ایم که هیچ نیازی به آنها نداشته ایم .
یکی از مفاهیم کلیدی در علم مدیریت بازاریابی ، پیش بینی الگوهای رفتاری مشتریان است که این مفهوم به اطلاعاتی در مورد انسانهای مختلف در دسته بندی های مختلف نیاز مند است تا بتواند رفتارهای تجاری آنها را پیش بینی کند . در سایت های وب ۲٫۰ کاربران اطلاعات کامل خود را براحتی در اختیار دیگران قرار میدهند .
پولی که تیمهای حرفه ای بازاریابی بابت این اطلاعات بی قیمت میپردازند ، خیلی خیلی بیشتر از آنست که گردانندگان سایت بخواهند ، حتی ذره ای از صفحه را که میتوانند توسط آن به اطلاعات بیشتری از کاربران دسترسی پیدا کنند ، به تبلیغات اختصاص دهند .

 

اگه من خیلی ساده بخوام بگم که فیس بوک چطور پول درمیاره، فیس بوک از طریق فروش اطلاعات که از کاربران بدست آورده و اطلاعات مربوط به رابطه ی افراد با همدیگر با استفاده از وب سرویس ها پول در میاره،

من با توجه به این که تخصص ام در زمینه ی کامپیوتر و برنامه نویسی هستش، دوست داشتم مطالب تخصصی تری را اینجا بذارم ، اما چون ظاهرا اکثر بازدید کنندگان کاربران عامه هستند، من فقط یه مدلی از این فروش اطلاعات رو میگم،

مثلا: فرض کنید دوست شما در کانادا از یه وب سایت که از سرویس فیس بوک استفاده می کنه، و کارش فروش فیلم هست ، فیلمی رو خریده، اما فرض کنید شما هم به طور اتفاقی بدون این که خبر از این که دوست شما در کانادا چه فیلمی رو از چه وبسایتی رو خریده، وارد همین وبسایت فروش فیلم می شوید،

بعد شما که وارد وبسایت می شوید، می بینید که این وبسایت یه فیلمی رو به شما پیشنهاد می کنه، و به شما میگه که این فیلمی هست که شما ممکن خیلی بهش علاقه مند باشید،
شما شاید در وهله اول جا بخورید که این سایت از کجا میدونه که من به این فیلم علاقه دارم یا نه ،

اما بهتره تعجب نکنید، این وبسایت با استفاده از وب سرویس هایی که فیس بوک ارائه داده اطلاعاتی رو در باره ی شما ، دوستان شما ، علاقه ی دوستان شما و شما ، و روابط شماو… از فیس بوک در همان لحظه می گیره، و متوجه میشه که بله دوست شما قبلا این فیلم رو خریده ، و سریعا این فیلم رو به شما پیشنهاد می کنه و شما رو ترغیب می کنه حتما این فیلم رو ببینید، و فیلم های بعدیش رو هم طبق این روال رده بندی می کنه و به شما پیشنهاد می کنه.

خوب جالبه، این وبسایت حتما گزینه ای رو هم گذاشته که شما می تونید ببینید که چه دلیلی این وبسایت برای ادعاش داره و یا ممکنه نذاشته باشه و بخواد شما همچنان بهت زده بمونید،

خوب وقتی شما رو دلیل کلیک می کنید، متوجه میشید اوه بله ، دوست شما یا استاد مورد علاقه ی شما در فلان جا قبلا این فیلم رو خریده ، خیلی براش جالب بوده، و خیلی ترغیب می شید که این فیلم رو بخرید چرا که معلمتون یا استادتون و یا یه شخص مهم دیگه ای که شما رابطه ی خیلی خوبی باهاش دارید یا قبلا خاطرات خوبی با این شخص داشتید این فیلم رو دیده،

شاید بگید خوب اگه دوستتون قبلا این فیلم رو خریده ، خوب شما ازش کپی می گیرید، خوب آره اما این حرف تو ایران و چین درسته نه کشورهای دیگه، اونا چیزی به اسم حق کپی و رایت دارند،

البته این یه مثال بود، و ممکنه یه ایراداتی هم داشته باشه ، اما در کل فیس بوک از طریق فروش اطلاعات شما به سایت های فروشنده داره پول درمیاره،

شاید بگید که این روش زیاد خوبی نیست، اما بهتره بدونید که الان مدل قدیمی تبلیغات اینترنتی از کار افتاده،
وجدان خودتون رو قاضی قرار بدید انصافا هر روز تو صفحاتی که تو اینترنت وارد می شودید چقدر به تبلیغات سایت توجه می کنید، حتی می بینید که خیلی خسته کننده شده و حتی ترجیح میدید قبل این که صفحه باز بشه بندیدش،

و این هم خیلی منطقی به نظر میرسه، وقتی شما دنبال محصولی نیستید ، یه وبسایت دلیلی نداره که کلی تبلیغات که شما قصد خریدش رو ندارید یا به دردتون نمی خورده در ۹۹ در صد مواقع به شما نشون بده،


در پایان
فیسبوک یک راه وروشی برای کسب درآمد دارد که خیلی متفاوت تر هست تا جایی که من می دانم روزی ۵۰۰۰ دلار برای هر کارمند درآمد می کند و شما هایی که کنجکاو هستید به پاسخ این سوال برسید
کتابی با نام فرمول کسب درآمد از اینترنت هست که نوشتهی آقای آدام سی میلر هست و در ایران هم به فارسی ترجمه شده است را تهیه کنید و به جوابتان برسید
در هیچ جای اینترنت از این راز سخن به میان نیامده است و کارمندان این شرکت هم به آقای آدام اخطار داده بودند که به دیگران این راز را فاش نکند ولی ایشون کتابش رو به چاپ رسانده


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 30 آبان 1392 ] [ 21:34 ] [ پارسا ]

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستای گلم به وبلاگ خودتون خوش اومدید لطفا برای بهتر شدن هر چه مطالب مارو از نظرای خودتون مطلع کنید ممنون
╬آرشیو مطالب╬
╬امکانات وب╬
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





تماس با ما
ارسال ايميل...!!


<>